Veelgestelde vragen

De kans is groot dat jouw vraag hier beantwoord wordt. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier.

Algemeen

Wantijlive vindt plaats op vrijdag 9 juni 2023 van 16.00 tot 23.00 uur in het Wantijpark in Dordrecht.
Wantijlive is van 16:00 uur tot 23:00 uur. Let op: De entree sluit om 21.30 uur en je hebt een kaartje nodig om binnen te komen.
Wantijlive vindt plaats in het Wantijpark aan de Baden-Powelllaan te Dordrecht, check hier de locatie in Google maps
We adviseren je met klem lopend, fietsend of met het OV te komen. Fietsenstallingen vind je voor de ingang van het park, hier kun je, je fiets(en) kwijt. Kom je met de bus? Dan kun je het beste uitstappen bij de halte Baden-Powelllaan, vanaf daar is het nog een klein stukje lopen naar het park. Kom je toch met de auto? Het is niet mogelijk om je auto rondom het Wantijpark te parkeren. Je kunt wel (betaald) parkeren in Parkeergarage Energiehuis. Vanaf daar is het slechts enkele minuten lopen naar het park.
Betaald parkeren is mogelijk in de Parkeergarage Energiehuis. Vanaf daar is het ongeveer 10 minuten lopen naar de ingang van Wantijlive.
De minimumleeftijd voor Wantijlive is 18 jaar. Ook onder begeleiding van personen van 18 jaar of ouder, worden personen jonger dan 18 jaar helaas niet op het festivalterrein toegelaten.

Ticket info

De reguliere kaartverkoop start zaterdag 28 januari om 10:00 uur. De Early Bird verkoop start een uur eerder (9:00u). Kaarten kosten € 44,50 (ex fee) en zijn verkrijgbaar vanaf 28 januari via www.wantijlive.nl.
Kaarten kosten € 44,50 (ex fee) en zijn verkrijgbaar vanaf 28 januari via www.wantijlive.nl.
Kaarten voor Wantijlive zijn enkel via de officiële website te koop. Koop nooit kaarten via andere kanalen!
De voorverkoop of Early Bird verkoop geeft je de mogelijkheid om je kaarten een uur voor de reguliere verkoop te kopen. Dat komt mooi uit! Want voorgaande jaren waren volledig uitverkocht. Op zaterdag 28 januari vanaf 9:00 uur is de Early Bird verkoop. Inschrijvingen zijn gesloten.
Er geldt een maximum van 10 kaartjes per persoon tijdens de Early Bird én reguliere verkoop.

Wil je met meer personen komen? Zorg dan dat één van je vrienden ook kaartjes koopt.

Als je je ticket(s) niet meer kan vinden of de bevestigingsmail met je downloadlink kwijt bent, dan kan je de bevestigingsmail opnieuw aanvragen via deze link.
Allereerst te gek dat je erbij bent! De bevestigingsmail is verstuurd door onze ticketingpartner Paylogic. Je kunt in je inbox zoeken op ‘Paylogic’ om deze mail terug te zoeken. Soms komen ze in de Spamfolder terecht, check daarom ook de Spambox.

Na het kopen van jouw kaarten zal je een bevestigingsmail ontvangen met een overzicht van de bestelling.

Let op: Je ontvangt nog niet meteen je tickets in deze mail. Maandag 30 januari vanaf 11.00 uur ontvang je een e-mail met het verzoek om je kaarten te personaliseren. Als je dit hebt gedaan, ontvang je een e-mail met je tickets op 5 juni 2023. Als je na 5 juni personaliseert ontvang je ze direct.

Als je je ticket(s) echt niet meer kan vinden of de bevestigingsmail kwijt bent, dan kan je de bevestigingsmail opnieuw aanvragen via deze link. Let op: gebruik wel het mailadres waar je de tickets mee hebt besteld.

Indien je er niet uitkomt dan kun je contact opnemen met de servicedesk van Paylogic. Zij kunnen je verder helpen m.b.t. jouw Paylogic account en wachtwoord en het (opnieuw) opsturen van de kaarten.

Net als veel andere evenementen heeft helaas ook Wantijlive te maken met zwarthandel. Om te voorkomen dat onze bezoekers te veel betalen voor een kaartje, dan de oorspronkelijke prijs, moeten tickets worden gepersonaliseerd. Voor het personaliseren zijn de volgende gegevens per persoon nodig: voornaam, achternaam, e-mailadres, geslacht en geboortedatum.

Gebruik altijd de naam die op het identiteitsbewijs staat. Bij twijfel kan bij de ingang om het identiteitsbewijs gevraagd worden.

Zwarthandel
Kaarten voor Wantijlive zijn enkel via de officiële website te koop. Koop nooit kaarten via andere kanalen! Je betaalt dan, vaak onbewust, veel te veel voor een toegangskaart. We kunnen je dan bovendien géén garantie geven dat je toegangskaart geldig is. Kijk voor meer informatie over zwarthandel op http://www.weetwaarjekoopt.nl/

Personaliseren

Na het kopen van jouw kaarten zal je een bevestigingsmail ontvangen met een overzicht van de bestelling.

Let op: Je ontvangt nog niet meteen je tickets in deze mail. Maandag 30 januari vanaf 11.00 uur ontvang je een e-mail met het verzoek om je kaarten te personaliseren. Als je dit hebt gedaan, ontvang je een e-mail met je tickets op 5 juni 2023. Als je na 5 juni personaliseert ontvang je ze direct.

Voor elk kaartje moet je persoonlijke informatie invullen, zoals voor-, achternaam en het e-mailadres van degene die het evenement zal betreden. Ben je ervan bewust dat deze informatie uniek moet zijn voor ieder kaartje. Vul om deze reden de naam gelijk aan de naam op een geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID kaart) in.

Als je je kaarten niet hebt ontvangen op 5 juni en wel hebt gepersonaliseerd, neem dan contact op met de klantenservice van PayLogic: Customer Service Paylogic.

Wanneer moeten mijn kaarten gepersonaliseerd worden?
Dit kan vanaf maandag 30 januari 2023 – 11.00 uur. Hier is geen deadline voor en kan je zelfs tijdens het evenement doen. Weet je nog niet wie er meegaan? Dan kan je het beste nog wachten met het personaliseren.

Maar let op: je ontvangt je kaarten, na personaliseren, vanaf 5 juni 2023.

Moet ik een identiteitsbewijs meenemen naar het evenement?
Ja, je bent wettelijk verplicht om je te kunnen identificeren. Voor het betreden van een evenement kan de beveiliging vragen om een identiteitsbewijs, zodat gecontroleerd kan worden of de naam overeenkomt met het gepersonaliseerde kaartje. Houd er rekening mee dat een kopie van het identiteitsbewijs ongeldig is. De toegang tot het evenement kan geweigerd worden in het geval er een andere naam op het kaart staat. De waarde van het kaart zal dan niet terugbetaald worden.

In het geval je nog andere vragen hebt wat betreft de kaarten, kun je contact opnemen met de klantenservice van PayLogic via: Customer Service Paylogic.

Ik moet de naam op het kaartje veranderen, wat kan ik doen?
Als je je kaarten hebt gepersonaliseerd en deze naam klopt niet en je wil die naam veranderen, dan is dit mogelijk. Houd er rekening mee dat er per kaart een service fee gevraagd wordt. Om deze reden is het belangrijk dat je jouw gegevens de eerste keer correct invoert.

Naamswijzigingen kunnen gedaan worden via de MyOrder omgeving. Daar kun je komen via de knop ”Bestelling beheren” in je bevestigingsmail. Kies bij Meer acties voor ”Tickets ruilen”. 


Als je je kaarten hebt gepersonaliseerd en deze naam klopt niet en je wil die naam veranderen, dan is dit mogelijk. Houd er rekening mee dat er per kaart een service fee gevraagd wordt. Om deze reden is het belangrijk dat je jouw gegevens de eerste keer correct invoert.

Naamswijzigingen kunnen gedaan worden via de MyOrder omgeving. Daar kun je komen via de knop ”Bestelling beheren” in je bevestigingsmail. Kies bij Meer acties voor ”Tickets ruilen”.

Nee, we nemen helaas geen kaarten retour. Later in het jaar volgt nog een Resale platform van PayLogic. Info volgt later.

Praktische informatie

Ja, bij het betreden van het festivalterrein van Wantijlive kan de beveiliging om je legitimatie vragen om je naam en leeftijd te controleren. Een paspoort, identiteitskaart en rijbewijs worden geaccepteerd als legitimatiebewijs.
Al het eten en drinken wordt gekocht met munten. Deze zijn op het festivalterrein te koop. Ze kunnen zowel met cash als met pin betaald worden. Het is niet toegestaan eigen eten en drinken mee te nemen op het festivalterrein van Wantijlive.
Munten voor Wantijlive worden per strips verkocht. De prijzen voor 2023 zijn nog niet bekend.

De kassa’s sluiten een kwartier voor het einde van het festival, hierna is het niet meer mogelijk om munten te kopen. Ook de foodtrucks en tenten sluiten een kwartier voor het einde van het festival. Hierna is het niet meer mogelijk munten in te wisselen bij de foodtrucks en tenten. De bar sluit tegelijkertijd met het einde van het festival. Hierna is het niet meer mogelijk om munten in te wisselen bij de bar.

Het is niet mogelijk aangekochte munten te retourneren of in te wisselen voor geld. De kassa’s sluiten een kwartier voor het einde van het festival, hierna is het niet meer mogelijk om munten te kopen.

Munten zijn één jaar/editie geldig.

Helaas is er geen mindervalidedeck bij Wantijlive. Wel is er een verharde/rolstoelvriendelijke ingang en een mindervalide toilet bij de EHBO aanwezig.
Nee, het is niet mogelijk om tussentijds het festivalterrein te verlaten en later opnieuw terug te keren.
Nee, op het terrein van Wantijlive worden geen sigaretten en tabak verkocht.
Kolven is eventueel mogelijk bij de EHBO op het festivalterrein.

Zakelijke mogelijkheden?

Meer informatie over de zakelijke mogelijkheden op Wantijlive vind je hier.
De Ten Raede Lounge biedt een all inclusive VIP met de beste plaatsen van het festival. Klik hier voor meer informatie.
Dat kan zeker. Er zijn verschillende sponsormogelijkheden. Op dit moment is er nog maar een beperkt aantal sponsorplaatsen vrij. Bekijk hier het aanbod, inclusief kaarten voor de Ten Raede Lounge en communicatiepakket.

Wat kan ik meenemen?

Op het festivalterrein zijn helaas geen kluisjes aanwezig. We raden je dan ook aan om zo min mogelijk kostbare spullen mee te nemen. De organisatie is niet aansprakelijk voor zoekgeraakte, persoonlijke eigendommen.
Een paraplu is in verband met de veiligheid en het zicht van je medebezoekers helaas niet toegestaan. Mocht het regenen, dan zijn er gratis poncho’s beschikbaar bij de barren (zolang de voorraad strekt).
Het is niet toegestaan eigen eten en drinken mee te nemen op het festivalterrein van Wantijlive.
Het is niet toegestaan om professionele foto en/of filmapparatuur mee te nemen op het festivalterrein. Hieronder worden foto- en videocamera’s verstaan met zoomlensen en afneembare accessoires. Wil je professionele foto’s maken en/of een persaanvraag doen? Neem contact met ons op via het contactformulier.

Overig

De algemene voorwaarden vind je HIER
Het Privacy and Cookies statement vind je HIER
De huisregels lees je HIER

Contactformulier

Kom in contact met ons via onderstaand contactformulier. Check eerst even onze FAQ pagina, hier staan een hoop veelgestelde vragen met antwoorden!
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.