Veelgestelde vragen

De kans is groot dat jouw vraag hier beantwoord wordt. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier.

Algemeen

Wantijlive vindt plaats op vrijdag 13 juni 2025 van 16.00 tot 23.00 uur in het Wantijpark in Dordrecht.
Wantijlive is van 16:00 uur tot 23:00 uur. Let op: De entree sluit om 21.30 uur en je hebt een kaartje nodig om binnen te komen.
Wantijlive vindt plaats in het Wantijpark aan de Baden-Powelllaan te Dordrecht, check hier de locatie in Google maps
Voorkom gedoe en kom lekker lopend, fietsend of met het OV. Fietsenstallingen vind je voor de ingang van het park, hier kun je, je fiets(en) kwijt. Kom je met de bus? Dan kun je het beste uitstappen bij de halte Baden-Powelllaan, vanaf daar is het nog een klein stukje lopen naar het park. Kom je toch met de auto? Dan is het helaas niet mogelijk om je auto rondom het Wantijpark te parkeren. Je kunt evt. wel (betaald) parkeren in Parkeergarage Energiehuis. Vanaf daar is het slechts enkele minuten lopen naar het park.
Betaald parkeren is mogelijk in de Parkeergarage Energiehuis. Vanaf daar is het ongeveer 10 minuten lopen naar de ingang van Wantijlive.
De minimumleeftijd voor Wantijlive is 18 jaar. Ook onder begeleiding van personen van 18 jaar of ouder, worden personen jonger dan 18 jaar helaas niet op het festivalterrein toegelaten.

Ticket info

De kaartverkoop datum wordt later bekend gemaakt. Inschrijven voor de Early Bird is al wel mogelijk!
Kaartprijs voor 2025 volgt.
Kaarten voor Wantijlive zijn enkel via de officiële website te koop. Koop nooit kaarten via andere kanalen!
De voorverkoop of Early Bird verkoop geeft je de mogelijkheid om je kaarten voor de reguliere verkoop te kopen. Deze inschrijvingen voor 2025 zijn geopend, schrijf je hier in!
Er geldt een maximum van 10 kaartjes per persoon tijdens de Early Bird én reguliere verkoop.

Wil je met meer personen komen? Zorg dan dat één van je vrienden ook kaartjes koopt.

Als je je ticket(s) niet meer kan vinden of de bevestigingsmail met je downloadlink kwijt bent, dan kan je de bevestigingsmail opnieuw aanvragen via deze link.
Allereerst te gek dat je erbij bent! De bevestigingsmail is verstuurd door onze ticketingpartner Paylogic. Je kunt in je inbox zoeken op ‘Paylogic’ om deze mail terug te zoeken. Soms komen ze in de Spamfolder terecht, check daarom ook de Spambox.

Na het kopen van jouw kaarten zal je een bevestigingsmail ontvangen met een overzicht van de bestelling.

Let op: Je ontvangt nog niet meteen je tickets in deze mail. Maandag 29 januari vanaf 12.00 uur ontvang je een e-mail met het verzoek om je kaarten te personaliseren. Als je dit hebt gedaan, ontvang je een e-mail met je tickets op 3 juni 2024. Als je na 3 juni personaliseert ontvang je ze direct.

Als je je ticket(s) echt niet meer kan vinden of de bevestigingsmail kwijt bent, dan kan je de bevestigingsmail opnieuw aanvragen via deze link. Let op: gebruik wel het mailadres waar je de tickets mee hebt besteld.

Indien je er niet uitkomt dan kun je contact opnemen met de servicedesk van Paylogic. Zij kunnen je verder helpen m.b.t. jouw Paylogic account en wachtwoord en het (opnieuw) opsturen van de kaarten.

Net als veel andere evenementen heeft helaas ook Wantijlive te maken met zwarthandel. Om te voorkomen dat onze bezoekers te veel betalen voor een kaartje, dan de oorspronkelijke prijs, moeten tickets worden gepersonaliseerd. Voor het personaliseren zijn de volgende gegevens per persoon nodig: voornaam, achternaam, e-mailadres, geslacht en geboortedatum.

Gebruik altijd de naam die op het identiteitsbewijs staat. Bij twijfel kan bij de ingang om het identiteitsbewijs gevraagd worden.

Zwarthandel
Kaarten voor Wantijlive zijn enkel via de officiële website te koop. Koop nooit kaarten via andere kanalen! Je betaalt dan, vaak onbewust, veel te veel voor een toegangskaart. We kunnen je dan bovendien géén garantie geven dat je toegangskaart geldig is. Kijk voor meer informatie over zwarthandel op http://www.weetwaarjekoopt.nl/

Personaliseren

Na het kopen van jouw kaarten zal je een bevestigingsmail ontvangen met een overzicht van de bestelling. Let op: Je ontvangt nog niet meteen je tickets in deze mail. Maandag 29 januari vanaf 12.00 uur ontvang je een e-mail met het verzoek om je kaarten te personaliseren. Als je dit hebt gedaan, ontvang je een e-mail met je tickets op 3 juni 2024. Als je daarna personaliseert ontvang je ze direct.

Voor elk kaartje moet je persoonlijke informatie invullen, zoals voor-, achternaam en het e-mailadres van degene die het evenement zal betreden. Ben je ervan bewust dat deze informatie uniek moet zijn voor ieder kaartje. Vul om deze reden de naam gelijk aan de naam op een geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID kaart) in.

Als je je kaarten niet hebt ontvangen op 3 juni en wel hebt gepersonaliseerd, neem dan contact op met de klantenservice van PayLogic: Customer Service Paylogic.

Wanneer moeten mijn kaarten gepersonaliseerd worden?
Dit kan vanaf maandag 29 januari 2024 – 12.00 uur. Hier is geen deadline voor en kan je zelfs tijdens het evenement doen. Weet je nog niet wie er meegaan? Dan kan je het beste nog wachten met het personaliseren.

Maar let op: je ontvangt je kaarten, na personaliseren, vanaf 3 juni 2024.

Moet ik een identiteitsbewijs meenemen naar het evenement?
Ja, je bent wettelijk verplicht om je te kunnen identificeren. Voor het betreden van een evenement kan de beveiliging vragen om een identiteitsbewijs, zodat gecontroleerd kan worden of de naam overeenkomt met het gepersonaliseerde kaartje. Houd er rekening mee dat een kopie van het identiteitsbewijs ongeldig is. De toegang tot het evenement kan geweigerd worden in het geval er een andere naam op het kaart staat. De waarde van het kaart zal dan niet terugbetaald worden.

In het geval je nog andere vragen hebt wat betreft de kaarten, kun je contact opnemen met de klantenservice van PayLogic via: Customer Service Paylogic.

Ik moet de naam op het kaartje veranderen, wat kan ik doen?
Als je je kaarten hebt gepersonaliseerd en deze naam klopt niet en je wil die naam veranderen, dan is dit mogelijk. Houd er rekening mee dat er per kaart een service fee gevraagd wordt. Om deze reden is het belangrijk dat je jouw gegevens de eerste keer correct invoert.

Naamswijzigingen kunnen gedaan worden via de MyOrder omgeving. Daar kun je komen via de knop ”Bestelling beheren” in je bevestigingsmail. Kies bij Meer acties voor ”Tickets ruilen”.

Als je je kaarten hebt gepersonaliseerd en deze naam klopt niet en je wil die naam veranderen, dan is dit mogelijk. Houd er rekening mee dat er per kaart een service fee gevraagd wordt. Om deze reden is het belangrijk dat je jouw gegevens de eerste keer correct invoert.

Naamswijzigingen kunnen gedaan worden via de MyOrder omgeving. Daar kun je komen via de knop ”Bestelling beheren” in je bevestigingsmail. Kies bij Meer acties voor ”Tickets ruilen”.

Wil je je kaarten verkopen? Gebruik dan het officiële Wantijlive Resale Platform. Dit is de enige manier om 100% veilig je kaart(en) door te verkopen.

Praktische informatie

Munten voor Wantijlive worden per strips van 3,5 munt verkocht voor de prijs van € 12,50. Munten kunnen per pin en contant betaald worden.

Let op! Contant betalen liefst alleen gepast of in veelvoud van 25 euro. Bijpinnen is eventueel ook mogelijk.

Ja, graag. Al het eten wordt gekocht met munten. Deze zijn bij de kassa’s op het festivalterrein te koop met cash en pin. Let op! Contant betalen liefst alleen gepast of in veelvoud van 25 euro. Bijpinnen is eventueel ook mogelijk.
Het is niet mogelijk aangekochte munten te retourneren of in te wisselen voor geld. De kassa’s op Wantijlive sluiten een kwartier voor het einde van het festival, hierna is het niet meer mogelijk om munten te kopen. Ook de foodtrucks en tenten sluiten een kwartier voor het einde van het festival. Hierna is het niet meer mogelijk munten in te wisselen bij de foodtrucks en tenten. De bar sluit tegelijkertijd met het einde van het festival. Hierna is het niet meer mogelijk om munten in te wisselen bij de bar.

Munten zijn maar één jaar/editie geldig.

Ja, o.a. bij Toko Kaminah zijn er glutenvrije gerechten verkrijgbaar. Kijk voor het complete aanbod op onze food pagina. Voor vragen mbt andere allergieën kun je contact opnemen via het contactformulier.
Ja, bij het betreden van het festivalterrein van Wantijlive kan de beveiliging om je legitimatie vragen om je naam en leeftijd te controleren. Een paspoort, identiteitskaart en rijbewijs worden geaccepteerd als legitimatiebewijs.
Helaas is er geen mindervalidedeck bij Wantijlive. Wel is er een verharde/rolstoelvriendelijke ingang en een mindervalide toilet bij de EHBO aanwezig.
Nee, het is niet mogelijk om tussentijds het festivalterrein te verlaten en later opnieuw terug te keren.
Nee, op het terrein van Wantijlive worden geen sigaretten en tabak verkocht.
Kolven is eventueel mogelijk bij de EHBO op het festivalterrein.
Jazeker. Bij Wantijlive vinden we het belangrijk dat je niet alleen nu maar ook in de toekomst kan genieten van muziek. Daarom kun je op al onze evenementen oordoppen kopen van dOb Hearing Protection mét muziekfilter zodat je jouw oren kan beschermen en kan blijven genieten van de beste artiesten. Haal jouw oordoppen bij de dOb Hearing Protection stand of op www.dob-hearing.com.
Beker recycle systeem
Bij binnenkomst ontvang je 1x GRATIS een houten munt, ons retourtoken. Door dit retourtoken bij de bar in te leveren, kun je een beker verkrijgen. Elke keer dat je een nieuw drankje haalt, lever je je lege beker weer in bij de bar. Mocht je je beker of retourtoken verliezen, dan wordt er een halve munt in rekening gebracht voor een nieuwe beker. Het is belangrijk om te benadrukken dat bekers of retourtokens niet kunnen worden omgeruild voor contant geld. Aan het einde van het evenement vragen we je vriendelijk om je laatste beker weg te gooien in de daarvoor bestemde prullenbakken of bij de bar in te leveren.

Alle bekers bij Wantijlive zijn gemaakt van rPET en volledig recyclebaar. Dit betekent dat we nieuwe bekers kunnen maken van de gebruikte exemplaren. Het gebruik van rPET is niet alleen duurzamer dan hardcups, maar het zorgt er ook voor dat bezoekers niet opgezadeld worden met de kosten voor de aanschaf van een beker.

Zakelijke mogelijkheden?

Meer informatie over de zakelijke mogelijkheden op Wantijlive vind je hier.
De Ten Raede Lounge biedt een all inclusive VIP met de beste plaatsen van het festival. Klik hier voor meer informatie.
Dat kan zeker. Er zijn verschillende sponsormogelijkheden. Op dit moment is er nog maar een beperkt aantal sponsorplaatsen vrij. Bekijk hier het aanbod, inclusief kaarten voor de Ten Raede Lounge en communicatiepakket.

Wat kan ik meenemen?

Op het festivalterrein zijn helaas geen kluisjes aanwezig. We raden je dan ook aan om zo min mogelijk kostbare spullen mee te nemen. De organisatie is niet aansprakelijk voor zoekgeraakte, persoonlijke eigendommen.
Een paraplu is in verband met de veiligheid en het zicht van je medebezoekers helaas niet toegestaan. Mocht het regenen, dan zijn er gratis poncho’s beschikbaar bij de barren (zolang de voorraad strekt).
Het is niet toegestaan eigen eten en drinken mee te nemen op het festivalterrein van Wantijlive.
Het is niet toegestaan om professionele foto en/of filmapparatuur mee te nemen op het festivalterrein. Hieronder worden foto- en videocamera’s verstaan met zoomlenzen en afneembare accessoires. Wil je professionele foto’s maken en/of een persaanvraag doen? Neem contact met ons op via het contactformulier.

Overig

De algemene voorwaarden vind je HIER
Het Privacy and Cookies statement vind je HIER
De huisregels lees je HIER

Contactformulier

Kom in contact met ons via onderstaand contactformulier. Check eerst even onze FAQ pagina, hier staan een hoop veelgestelde vragen met antwoorden!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.